A 38. MbJ szeminaristák II. reunion találkozója az ország mediterrán térségében

A csapat egy része április 21-e (csütörtök) este gyülekezett Harkányban, ahol szállásadónk, Béda Pali fogadott bennünket az Ametiszt Hotelban.
Így a csapat nagyobb része már péntek reggel készen állt arra, hogy nagyszerű felfedezéseket tegyen a környéken. A tartalmas reggelit követően Siklós felé vettük az utunkat.
Célunk a nagyhírű Siklósi Vár volt, a maga felújított állapotában, amit rövid íjászkodás után sikeresen bevettünk. Pali vezetésével, majd később “önkéntesen” csatlakozva egy vezetett csoporthoz megnéztük a Rosáriumot, a kápolnát és pár helyi állandó kiállítást. A nagyon kellemes percek után felkerestük a ma múzeumként, és muzulmán imahelyként is működő siklósi dzsámit. Az ebédet ismét Harkányban költöttük el vendéglátónk kedves családjának társaságában. A délutánunk Pécsett folytatódott, ahol elsőként egy vezetett látogatást tettünk a Püspöki Palotában. Innen a Székesegyház és a Kincstár fölfedezésére indultunk. Majd részt vettünk Ulrich atya szenzációs MbJ előadásán a Csontváry Múzeumban, ahol az időről és annak bölcs felhasználásáról elmélkedtünk. Eddigre már a később érkező társaink is megérkeztek. Az előadás után rövid sétát tettünk a Tettyére, majd családias hangulatú vendéglátásban részesültünk másik szervező társunk Nusser Nóra házában. A finom vacsorát a tartalmas beszélgetés tette még emlékezetesebbé.

13087045_1021802481232480_3625107071457298464_o

A másnapi kiadós reggeli során örömmel vettük az újabb Alumni társak érkezését. Hétvégi folyamatosan előkerülő “idő” témánkhoz kapcsolódva ebédig egy kötetlen beszélgetésben számoltunk be arról, hogy éppen honnan-hová tartunk a Debrecen óta eltelt időben. Milyen változásokat hozott az MbJ az életünkben. Ezeket összegyűjtöttük és közkinccsé tettük.
Ebéd után egészségügyi szabadprogram keretében volt, aki a csendes pihenőt, voltak, akik egy strandlátogatást választottunk a Harkányi Gyógy- és Strandfürdőben, hiszen Nóra itt dolgozik reumatológusként. Este közösen átmentünk Máriagyűdre, ahol egy élménycunami ért bennünket. Ez a Czukor Borsó autentikus cukrászdában kezdődött, s a a máriagyűdi kegyhelyen folytatódott egy rövid helyismereti sétával. Ezután részt vettünk egy szentmisén, amelyet Ulrich atya celebrált. Ezt egy vesperás követett, a helyi hívekkel közösen.
A lelki elemózsia után a testi elemózsiát a siklósi Joó-pincében vettünk magunkhoz harcsa-pörkölt, házi tepsis túrós csusza és jóféle helyi borok formájában.

Vasárnap talán az időjárás is megérezte, hogy ez a búcsú napja, hiszen az addigi napos-mosolygós arca kicsit zordra váltott. Talán segíteni akarta a búcsúzkodást, amit egy kiadós reggeli, és egy jó hangulatú beszélgetés után ejtettünk meg.
Találkozunk a következő Alumnin, amelyet Molnár Gábor vállalt, bízva a budapestiek segítő együttműködésében… :o)

(Részletek az időpontról hamarosan!)