VI. Villásreggeli beszámoló – Az üzleti siker receptje: öt százalék ötlet, 95 százalék megvalósítás

VI. Villásreggeli beszámoló – Az üzleti siker receptje: öt százalék ötlet, 95 százalék megvalósítás

VI. Villásreggeli beszámoló – Az üzleti siker receptje: öt százalék ötlet, 95 százalék megvalósítás

Multik Magyarországon és az inkulturáció címmel szervezi villásreggeli-sorozatát a Kiss Ulrich SJ-féle Management by Jesus üzleti klub. A december 11-i alkalom előadója a pesti Loyola Caféban az iEurope Capital kockázati tőkebefektetéseket kezelő társaság társalapítója, a New York-i születésű Czirják László Róbert a tengerentúli és európai üzleti mentalitás közti különbségeket vázolta.

 

„Van egy jó ötleted? Remek. Akkor az üzleti sikerhez szükséges tényezők öt százaléka már meg is van. Már csak a maradék 95 százalék hiányzik, vagyis az értő megvalósítás!” – összegezhetjük Czirják László Róbert mondandójának lényegét. És hogy mi kell a megvalósításhoz? A minden vállalkozót hajtó belső tűz mellé nem árt, ha mielőtt bármibe belefogunk, piackutatást végzünk, van-e egyáltalán igény az általunk előállított termékre vagy nyújtott szolgáltatásra. Utána pedig arra van szükség, amiben az előadó szerint Magyarország még mindig nagy hiányt szenved: a megfelelő sales- és marketingtevékenységre, azaz reklámra.

Az üzletember úgy látja: Európa, bár országai összességükben megközelítik az amerikai piac méretét, a befeketések terén messze a tengerentúl után kullog, Állítását a számok is alátámasztják: bár kontinensünk nagy ütemben jön fel, földrészünkön a befektetések száma még mindig csak fele, értéke pedig negyede Amerikáénak.

 

Míg itt a vállalkozók szerinte túlságosan nagymértékben számítanak az állami vagy európai uniós támogatásra, odaát sokkal nagyobb tere nyílik a magánkezdeményezésnek és -tőkének. Nálunk csőd esetén egy üzletember hosszú időre leírja magát – az Egyesült Államokban ha valaki tönkremegy, az jószerivel a „business as usual” része, amit a piac szereplői úgy könyvelnek el, hogy az illető legalább hasznos tapasztalatot szerzett, aminek birtokában újult erővel folytathatja tevékenységét. És miközben Európában minden valamire való cégvezető szolgálati autóval jár, Czirják László Róbert szülőhazájában ez a legnagyobb ritkaság: ott ugyanis a magánélet komfortossá tételénél sokkal fontosabb szempont az adott cég értékének növekedése.

Az előadó még hosszan taglalta az amerikai és európai, benne a magyar üzleti kultúra közötti különbségeket, összegzésül leszögezve: bár előbbi – igaz, nem feltétlenül rövidtávon – a pénzügyi siker maximalizálása törekszik, ebben nem kapzsiságot kell látni. „A profit jó esetben a további megújulás anyagi alapját teremti meg, márpedig a világot mindig is az innováció vitte előre” – magyarázta Czirják László Róbert.

További részletek az előadóval készült interjúnkban.

Az eseményen készült képek ITT érhetőek el.

Add Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *